Categories
Bola Sepak

Tiada Kelab Yang Mahu Bertemu Kami Di UCL : Thomas Tuchel

Thomas Tuchel menegaskan kelab elit Eropah ketika ini pasti mahu mengelakkan Chelsea dalam undian Liga Juara-Juara Jumaat ini berikutan kemenangan meyakinkan mereka ke atas Atletico Madrid.

The Blues mara ke peringkat suku akhir selepas kemenangan cemerlang ke atas pendahulu LaLiga menerusi gol dari Hakim Ziyech dan Emerson.

Dan Tuchel berkata: ‘Mereka bermain dengan ikatan khas dan itu memberi anda kelebihan. Saya pasti tidak ada yang mahu bermain menentang kami dan kami tidak perlu takut.”

“Yang paling penting adalah kami merasakan kami berhak mendapat kemenangan ini. Ia adalah prestasi yang sangat baik, dan usaha berpasukan yang luar biasa dari pemain-pemain di lapangan dan di bangku simpanan, anda benar-benar dapat merasakan kami menginginkannya – kami lalui dengan pantas.”

“Kami juga perlu berjuang pada babak kedua, dan kami bersedia melakukan apa yang kami perlukan.”

“Kami merindui Thiago [Silva] dan Andreas [Christensen], Mason [Mount] dan Jorginho – personaliti besar. Tetapi kami menunjukkan kerja berpasukan yang besar.

‘Kurt Zouma melangkah, pemain melakukan tugas masing-masing. Keberanian dan kebolehpercayaan kami adalah kunci dalam mempertahankan kami, inilah yang diperlukan.”

“Kami tahu jika kami tidak dapat mencari penyelesaian, kami akan bergantung pada fizikal kami, kami tidak takut untuk meletakkannya pada tahap fizikal.”

“Sukar untuk mencipta peluang melawan mereka, pasukan yang sukar untuk dilawan, kami menikmati pertempuran, semua orang menikmati pertandingan.”

Atletico tidak bernasib baik kerana tidak diberikan penalti pada babak pertama ketika Cesar Azpilicueta  menarik dan menjatuhkan Yannick Carrasco di dalam.

Tetapi Tuchel menegaskan bahawa pengadil Itali, Daniele Orsato, membuat keputusan yang betul untuk tidak memberikan sepakan penalti.

“Saya tidak melihatnya sebagai penalti, Azpi sedikit ketakutan – saya agak ketakutan,” kata bos Blues.

Bos Atletico Diego Simeone menambah: ‘Ia lebih banyak peluang pada permainan pertama. Kami berusaha mendesak mereka lebih jauh ke lapangan, kami bekerja keras tetapi kami selalu tidak berada di sana dan mereka dapat keluar dari situasi tersebut.”

“Sudah tentu para peminat akan terluka dan kecewa, begitulah keadaannya. Tetapi kita harus berkumpul semula dan mengatur semula untuk sepanjang musim ini.”

“Mereka adalah pasukan yang lebih baik. Apabila anda menghadapi lawan yang lebih baik, ini bermakna anda harus memperbaiki diri. Kami mesti menunjukkan dedikasi dan semangat ketika kami ingin fokus pada perlawanan seterusnya. ‘

 

By dau5144

Saya seorang yang suka mengikuti perkembangan sukan tanah air dan luar negara terutamanya bola sepak dan badminton.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *