Categories
Bola Sepak

Ralph Hasenhuttl Anggap Pertembungan Dengan Liverpool Ibarat Final UCL Buat Mereka

Liga Perdana adalah ‘lebih sukar’ untuk dimenangi daripada Liga Juara-Juara, kata pengurus Southampton, Ralph Hasenhuttl.

​The Saints akan melayan kunjungan pasukan kendalian Jurgen Klopp, Liverpool pada hari Selasa dalam perlawanan penting yang boleh memberi kesan kepada perebutan kejuaraan Liga Perdana.

Manchester City kehilangan mata di West Ham United pada perlawanan hujung minggu, bermakna Liverpool boleh mengurangkan defisit kepada hanya satu mata menjelang perlawanan terakhir liga musim ini pada Ahad.

The Blues, bagaimanapun, kekal di kedudukan teratas untuk memastikan kejuaraan liga kelapan mereka.

Tetapi Liverpool, yang telahpun memenangi Piala EFL dan Piala FA musim ini, juga mempunyai satu lagi perlawanan penting iaitu final Liga Juara-Juara menentang real Madrid.

Dan menjelang pertembungan dengan Liverpool di Stadium St Mary, Hasenhuttl percaya lebih sukar untuk memenangi Liga Perdana berbanding Liga Juara-Juara.​

Dia berkata: “Ini masih gelaran yang paling berharga untuk semua orang kerana ia adalah yang paling sukar untuk diperoleh.”

“Bagi saya lebih sukar untuk menempuhi lebih daripada 38 perlawanan dalam Liga Perdana secara konsisten di puncak, daripada kadangkala memenangi Liga Juara-Juara.”

Liverpool akan bertemu Real Madrid dalam perlawanan akhir Liga Juara-Juara pada 28 Mei.

Liverpool akan berharap untuk meraih kemenangan Eropah ketujuh buat mereka, sementara Man City masih mencari kejuaraan Liga Juara-Juara pertama mereka.

Hasenhuttl menambah: “Walaupun dia [pengurus Liverpool Jurgen Klopp] berkata sukar untuk dia memenangi quadruple, saya tahu dia akan melakukan segala-galanya untuk memenangi perlawanan ini pada hari Selasa untuk memberi peluang pada dirinya pada hari terakhir.”

“Saya fikir ia adalah hebat untuk Liga Perdana mempunyai saingan kejuaraan yang begitu rapat.”

“Semua orang berasa bertenaga daripada perlawanan ini dan kami kini menjadi sebahagian daripada pertarungan ini.”

https://twitter.com/City_Xtra/status/1526137717033254912?s=20&t=gpPk-xa34ivzSD8-r2TS-A

“Kami telah melaksanakan tugas kami musim ini menentang Man City dengan dua mata; mereka kehilangan empat mata menentang kami dalam perebutan kejuaraan.”

“Menentang Liverpool, perlawanan pertama kami kalah, jadi kini terpulang kepada kami untuk menunjukkan sekali lagi bahawa kami boleh bersaing menentang pasukan teratas.”

“Kami telah menunjukkan kepada pasukan teratas bahawa kami boleh mencapai sesuatu yang sangat besar – dan inilah yang kami perlukan pada petang Selasa.

“[Pemain] tahu pasukan apa yang kami hadapi, mereka tahu betapa sukarnya ia, mereka tahu bagaimana prestasi mereka.”

“Ia adalah final Liga Juara-Juara kami, jika anda mahu. Dan kami akan melakukannya dengan segala yang kami ada dan pasukan yang berada di atas padang adalah pasukan yang akan melakukan segala-galanya untuk membanggakan mereka.”

By dau5144

Saya seorang yang suka mengikuti perkembangan sukan tanah air dan luar negara terutamanya bola sepak dan badminton.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *