Categories
Bola Sepak

Klopp Sahkan Liverpool Akan Melakukan Rombakan Dalam Kunjungan Ke Southampton

Jurgen Klopp berkata dia perlu menggunakan pemain sandaran yang ada dalam skuadnya dalam kunjungan sukar Liverpool ke Southampton pada malam Selasa.

Liverpool yang sedang memburu quadruple boleh mengurangkan jarak kepada satu mata dengan Manchester City untuk memastikan penentuan juara akan dilakukan pada hari terakhir musim ini jika mereka berjaya menang di pantai selatan.

Bagaimanapun, Klopp mengakui aspek fizikal berkaitan kemenangan Piala FA Sabtu ke atas Chelsea akan memaksanya melakukan perubahan.

Klopp dijangka tidak akan mengambil risiko menurunkan Mohamed Salah (cedera pangkal paha) dan Virgil van Dijk (lutut) selepas diturunkan di Wembley, manakala Fabinho masih belum cergas akibat masalah hamstring.

Joel Matip, Kostas Tsimikas, Joe Gomez, James Milner, Curtis Jones, Diogo Jota dan Roberto Firmino adalah antara prospek yang bakal diturunkan dalam kesebelasan utama.

“Apabila pemain tiba hari ini saya perlu membuat banyak keputusan,” kata Klopp.

“Apa yang saya boleh janjikan ialah kami akan membariskan pasukan hanya untuk satu sebab: untuk cuba memenangi perlawanan di Southampton.”

“Kita kena lihat siapa yang boleh membantu. 30 minit tambahan (di Wembley) kami perlu membuat perubahan besar.”

Mengenai proses pemulihan Fabinho, Klopp menambah: “Ia berjalan dengan baik tetapi dia tidak akan terlibat esok (menentang Southampton).”

Bagaimanapun perkembangan mengenai kecergasan Mohamed Salah (£13.2m) tidak disebut dalam sidang akhbar bersama Jurgen Klopp, sehingga memberi kegusaran kepada ramai pengurus Fantasy.

“Proses ini belum berakhir. Saya boleh berjanji kita boleh membariskan satu pasukan hanya untuk satu sebab: untuk mencuba dan memenangi perlawanan di Southampton, sesukar mana pun, kerana itulah tugasnya.”

“30 minit tambahan membuat sesuatu yang besar. perbezaan tetapi kita perlu lihat. Kami duduk di sini dan telah memenangi dua pertandingan piala kerana pemain kekal di landasan dan mereka yang tidak terlibat dalam skuad, suasana yang dicipta kumpulan adalah luar biasa.”

“Anda tidak boleh pergi ke final dan bermain kesebelasan utama yang sama. Ia sangat penting bahawa pemain-pemain melakukan apa yang mereka lakukan.”

https://twitter.com/AnfieldWatch/status/1526087507909165056?s=20&t=eWNjyxXFMFIzQxCMH6W_RA

“Ada peluang [untuk memenangi Liga Perdana] tetapi adakah peluangnya besar? Saya tidak tahu kali terakhir City kehilangan mata dua perlawanan berturut-turut. Aston Villa juga perlu bermain pertengahan minggu yang merupakan bukan kebiasaan bagi mereka jadi saya Saya tidak menjangka [Manchester City] akan kehilangan mata di sana. Mereka pasukan bola sepak yang cukup bagus!”

By dau5144

Saya seorang yang suka mengikuti perkembangan sukan tanah air dan luar negara terutamanya bola sepak dan badminton.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *