Categories
Bola Sepak

Erik Ten Hag Akhirnya Buka Mulut Tentang Status Cristiano Ronaldo

Pengurus Manchester United yang akan datang, Erik ten Hag akhirnya memberi kenyataan mengenai masa depan Cristiano Ronaldo dengan menyifatkan penyerang itu sebagai ibarat “gergasi” untuk Red Devils.

https://twitter.com/ManUtdMEN/status/1526169775671545856?s=20&t=eWNjyxXFMFIzQxCMH6W_RA

Ronaldo, 37, telah menjaringkan 24 gol dalam 38 perlawanan pada musim pertamanya sejak kembali semula ke United pada musim panas lalu.

Masa depannya telah menjadi subjek spekulasi paling hangat sejak United gagal melayakkan diri ke Liga Juara-Juara pada musim depan.

Di sebalik prestasi menjaringkan gol yang mengagumkan musim ini, terdapat juga keraguan sama ada Ronaldo akan menjadi sebahagian daripada rancangan Ten Hag di Old Trafford.

Bagaimanapun, pengurus Belanda itu – yang dilantik sebagai pengurus United melalui perjanjian sehingga Jun 2025  – telah menyatakan dengan jelas bahawa dia mengagumi Ronaldo.

Bercakap selepas perlawanan terakhir Ajax musim ini, keputusan seri 2-2 dengan Vitesse pada hari Ahad, Ten Hag berkata: “Mulai esok, tumpuan saya akan tertumpu kepada United, dan sudah tentu saya akan mendalami perkara di sana.”

“Apa yang perlu saya katakan mengenainya ialah, analisis terperinci masih perlu dimulakan, saya masih perlu bekerjasama dengan pasukan, tetapi biar saya jelaskan bahawa dalam skuad United terdapat banyak pemain yang bagus di sana.”

“Kami perlu menjadikan mereka berfungsi sebagai satu pasukan tetapi pastinya Ronaldo, dia adalah gergasi.”

Ten Hag dilaporkan telah menamatkan kontrak Ajaxnya enam minggu lebih awal untuk memberi tumpuan kepada persediaan menggalas peranan baharunya di Old Trafford.

Pengurus berusia 52 tahun itu bertemu dengan pengarah bola sepak United, John Murtough di Amsterdam pada pertengahan minggu untuk membincangkan rancangan pengambilan kelab untuk jendela perpindahan musim panas.

Dia dijangka tiba di Manchester seminggu selepas United bermain perlawanan terakhir Liga Perdana menentang Crystal Palace Ahad ini.

Ronaldo berkata dia tidak sabar untuk bekerja dengan Ten Hag di Old Trafford musim depan.

“Saya tahu bahawa dia telah melakukan tugas yang hebat di Ajax, dan bahawa dia seorang jurulatih yang berpengalaman, tetapi kami perlu memberinya masa,” kata Ronaldo kepada laman web United.

“Perkara mesti berubah mengikut cara yang dia mahukan. Jika anda melakukannya dengan baik, semua orang di Manchester United akan berjaya, jadi saya doakan yang terbaik untuk anda.”

“Kami semua gembira dan teruja [dengan ketibaan], bukan sahaja sebagai pemain, tetapi sebagai peminat juga.”

“Kami harus percaya bahawa tahun depan kami boleh memenangi gelaran.”

 

By dau5144

Saya seorang yang suka mengikuti perkembangan sukan tanah air dan luar negara terutamanya bola sepak dan badminton.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *