Categories
Bola Sepak

Ten Hag Letak Jawatan 6 Minggu Lebih Awal Untuk Segera Datang Ke United

Erik ten Hag telah ‘menamatkan kontraknya dengan Ajax’ enam minggu lebih awal dan akan mula bekerja di Manchester United pada hari ISNIN.

Ten Hag baru sahaja memimpin Ajax merangkul gelaran Eredivisie musim ini ketika dia mengendalikan perlawanan terakhirnya di kelab itu pada hari Ahad.

Dia bercadang untuk segera menggalas jawatan baharunya di Old Trafford, setelah mendedahkan bahawa dia TIDAK akan lagi bersama Ajax ke perlawanan akhir musim ke Curacao. ,

Sebaliknya, pengurus berusia 52 tahun itu mahu memberi tumpuan kepada Man United menjelang musim 2022/23.

“Esok akan ada sambutan bersama kakitangan [Ajax], tetapi saya tidak akan pergi ke Curacao [pulau Caribbean Belanda],” katanya.

“Saya rasa itu boleh difahami. Terdapat banyak kerja yang perlu dilakukan di sana [di Manchester United]. Begitulah keadaannya dengan setiap kelab.”

“Beberapa perkara masih perlu diatur dengan kakitangan dan juga dalam pemilihan. Kami akan berusaha secara intensif mengenai perkara ini mulai esok.”

Ten Hag juga ditanya sama ada dia bersedia untuk menghadapi ‘jerung’ di kalangan media Inggeris apabila dia menjawab: “Saya tidak melihat mereka seperti itu. Saya tidak melihat anda seperti itu juga, tiada sesiapapun seperti itu.​”

“Apa yang dimaksudkan ialah bilik persalinan, anda perlu boleh menguruskan bilik persalinan. Anda perlu menjadikannya berfungsi. Itulah cara anda memenangi perlawanan.”

Man United menamatkan kempen Liga Perdana mereka yang malang di Crystal Palace pada hari Ahad.

Dan lelaki Belanda itu boleh melihat pasukan baharunya dari gerai-gerai Taman Selhurst.

Athletic melaporkan bahawa ia masih belum diputuskan sama ada dia akan menghadiri perlawanan terakhir Man United untuk penggal ini.

Ten Hag juga telah mengenal pasti pemain yang berada di senarai teratas dalam rancangannya untuk musim depan.

Dia juga akan mengintai pemain baru ketika dia memulakan pembinaan semula Man United.

By dau5144

Saya seorang yang suka mengikuti perkembangan sukan tanah air dan luar negara terutamanya bola sepak dan badminton.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *