Categories
Bola Sepak

Pep Harap Southampton Akan Tewaskan Liverpool 4-0

Bos Manchester City, Pep Guardiola telah menghantar mesej kepada Southampton menjelang perlawanan mereka dengan Liverpool pada malam Selasa.

Pasukan Guardiola Manchester City bangkit daripada ketinggalan dua gol di West Ham United pada hari Ahad untuk meraih satu mata menerusi keputusan seri 2-2 dan melonjak empat mata di hadapan Liverpool di puncak carta Liga Perdana.

Liverpool seterusnya akan beraksi menentang Southampton pada hari Selasa dan jika mereka kalah maka Manchester City secara automatiknya sudah memenangi kejuaraan liga.

Ditanya selepas perlawanan sama ada dia mempunyai mesej untuk Southampton, Guardiola memberitahu sidang akhbar: “Tewaskan Liverpool 4-0.”

Pemain Sepanyol itu tetap santai dan tenang walaupun mengenai perebutan kejuaraan yang kemungkinan besar akan terpaksa ditentukan dalam perlawanan terakhir dan percaya adalah mustahil untuk memenangi liga lebih awal dengan Liverpool berada dekat dengan mereka.

“Menentang Liverpool ini anda tidak boleh memenangi liga di empat perlawanan yang lalu”, katanya.

“Anda perlu berjuang sehingga akhir.”

“Keistimewaan besar ialah ia adalah perlawanan di halaman dan ia berada di tangan kami.”

Jika Liverpool menewaskan Southampton pada malam Selasa maka mereka hanya ketinggalan satu mata di belakang Manchester City menuju ke perlawanan akhir, yang menyaksikan mereka menentang Wolves di tempat sendiri, manakala Citizens melayan Aston Villa juga di tempat sendiri.

Pep Guardiola menegaskan pemain Manchester City akan memberikan “segala-galanya” ketika menentang Aston Villa pada hari Ahad selepas seri menentang West Ham menyebabkan mereka memerlukan satu lagi kemenangan untuk melakar kejuaraan Liga Perdana kedua berturut-turut.

City menyedari bahawa kemenangan menentang pasukan Steven Gerrard sudah cukup untuk mengatasi cabaran Liverpool walaupun mereka pastinya kecewa apabila kegagalan Riyad Mahrez menyudahkan penalti menyebabkan mereka hanya mampu seri di Stadium London.

“Saya boleh memberi jaminan kepada anda sesuatu – bahawa kami akan mempertaruhkan segala-galannya dalam perlawanan itu nanti,” katanya. “Ia adalah satu keistimewaan yang luar biasa untuk berpeluang menjadi juara di hadapan penyokong tempat sendiri dan saya menantikannya.”

“Kami akan berehat selama beberapa hari dan akan cuba bersedia untuk Villa tetapi perkara positifnya ia masih dalam tangan kami. Mereka terdesak untuk memenanginya dan kami telah menunjukkannya sepanjang musim.”

By dau5144

Saya seorang yang suka mengikuti perkembangan sukan tanah air dan luar negara terutamanya bola sepak dan badminton.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *