Categories
Bola Sepak

Milner : Saya Tidak Akan Buang Tenaga Menonton Perlawanan Man City

Pemain berusia 36 tahun, James Milner mengakui bahawa dia akan mengelak daripada melihat bekas pasukannya bermain.

Pemain tengah Liverpool, James Milner berkata dia tidak menonton Manchester City bermain kerana dia merasakannya hanya “membazir tenaga” ketika kedua-dua pihak terus bersaing dalam perebutan trofi Liga Perdana.

Skuad kendalian Pep Guardiola mempunyai kelebihan berbanding pasukan Jurgen Klopp menuju ke dua perlawanan terakhir musim ini, dengan City kini berada tiga mata di hadapan di puncak liga.

Milner sebelum ini bermain untuk City sebelum beralih ke Anfield, dan kini telah mempertimbangkan bagaimana dia memilih untuk tidak menonton perlawanan pesaing mereka..

Bercakap mengenai persaingan Liverpool dengan bekas kelabnya, bekas pemain England itu mengakui dia memilih untuk tidak menonton mereka bermain.

“Saya tidak pernah menonton perlawanan mereka,” kata Milner kepada The Athletic. “Ia adalah sama ketika saya di City dan ia akan menjadi masalah jika menonton perlawanan pasukan lain.”

“Anda duduk di sana, sangat tegang, berharap, membazir tenaga. Saya tidak boleh berbuat apa-apa mengenainya.”

Di tempat lain, Milner mengimbas kembali hubungannya dengan Klopp, yang telah menggunakan dia sebagai pemain terbaik di kalangan skuadnya – dan mengakui bahawa jurulatihnya mungkin tidak menjangka dia akan kekal di Anfield.

“Saya mempunyai satu musim sebagai bek kiri,” tambahnya. “Mengimbas kembali ketika ini, saya tidak tahu sama ada pengurus fikir saya akan berada di sini atau sama ada dia fikir saya akan diberhentikan secara berperingkat – saya mungkin berada di belakang barisan – tetapi saya berjaya mencari jalan kembali. .”

“Anda mempunyai tempoh seperti itu di setiap kelab, di mana ia boleh jadi anda meneruskan atau berhenti di situ. Itu adalah masa yang membanggakan bagi saya kerana saya berjaya kembali ke posisi tengah dan saya masih di sini sekarang.”

By dau5144

Saya seorang yang suka mengikuti perkembangan sukan tanah air dan luar negara terutamanya bola sepak dan badminton.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *