Categories
Bola Sepak

Gambar Ronaldo Memakai Kit Terbaru United Bawa Kebimbangan Kepada Peminat

Peminat Manchester United mempunyai satu teori yang membimbangkan setelah mereka melihat kebocoran gambar Cristiano Ronaldo yang memakai jersi untuk musim 2022-23.

Satu ciapan Twitter dari The United Stand kononnya menunjukkan kandungan yang bocor dari rakaman promosi yang kelihatan seperti jersi home United yang terbaru, jersi kedua dan ketiga. Gambar teaser jersi United untuk kempen seterusnya telah dikeluarkan pada bulan Mac dan memaparkan jalur yang diilhamkan oleh kit kelab pada 1994.

Imej itu menunjukkan bintang Red Devil yang berusia 37 tahun memperagakan tiga baju yang berbeza. Ronaldo telah menjadi tonggak yang sangat penting buat mereka musim ini, menjaringkan 18 gol dalam Liga Perdana, walaupun tidak layak ke Liga Juara-Juara musim depan telah menyebabkan sesetengah pihak mendakwa Ronaldo mungkin tidak sabar-sabar untuk meninggalkan Old Trafford.

Rombakan skuad yang dijangka akan dibuat secara besar-besaran oleh Erik ten Hag telah merumitkan lagi keadaan. Tetapi adakah dengan terdedahnya gambar Ronaldo bersama kit musim depan memberi gambaran bahawa dia akan kekal? Peminat Manchester United dikatakan tidak yakin dengannya.

Penyokong mengimbas kembali bagaimana Ronaldo telah terlibat dalam kempen promosi Real Madrid dan Juventus, sebelum dia meninggalkan kelab. Ini adalah beberapa respon yang ditulis di Twitter.

Terdapat spekulasi yang semakin meningkat bahawa kapten Portugal itu boleh memendekkan tempoh keberadaannya di Old Trafford, setelah pada asalnya menandatangani perjanjian dua tahun setelah dia kembali musim panas lalu. Prestasi buruk United sepanjang kempen telah mencetuskan idea bahawa Ronaldo boleh berubah angin ke tempat lain pada jendela perpindahan yang akan datang.

Ia merupakan kempen buruk untuk United itu secara kolektif, dengan United mengumpul mata terendah dalam sejarah Liga Perdana mereka ekoran betapa sukarnya mereka meraih kemenangan sepanjang berada di bawah kendalian pengurus yang dipecat, Ole Gunnar Solskjaer dan juga pengganti sementaranya, Ralf Rangnick.

Keadaan semakin merosot dalam tempoh 10 hari terakhir – tempoh yang menyaksikan United semakin parah selepas dimalukan 4-0 oleh Brighton sebelum dua pemain dilaporkan diketepikan selepas ketiadaan tempat latihan memaksa Rangnick menamatkan sesi latihan lebih awal. .

Bagaimanapun, akhirnya terdapat beberapa aspek keyakinan yang perlu dipegang oleh penyokong setia United ketika era Erik ten Hag semakin hampir selepas pengurus kelahiran Belanda itu disahkan sebagai jurulatih seterusnya yang bakal mengambil alih tampuk pemerintahan mulai akhir musim ini dan seterusnya.

Peminat United kini juga telah melihat sekilas kit pertama yang bakal dipakai dalam tempoh perkhidmatan Ten Hag apabila Adidas ingin memberi penghormatan kepada kempen kemenangan trebel yang mereka raih pada 1998/99. Jersi tuan rumah sudah tentu didominasi oleh warna merah ikonik United sambil menampilkan kolar putih dan tiga jalur Adidas yang boleh dikenali serta-merta di bahagian lengan.

“Saya tahu bahawa dia telah melakukan tugas yang hebat di Ajax, dan bahawa dia seorang jurulatih yang berpengalaman, tetapi kami perlu memberinya masa,” kata Ronaldo kepada manutd.com.

“Perkara mesti mengubah cara dia mahu. Jika anda melakukannya dengan baik, semua Manchester United akan berjaya, jadi saya doakan yang terbaik untuk anda. Kami semua gembira dan teruja [dengan ketibaan], bukan sahaja sebagai pemain tetapi sebagai peminat juga . Kami harus percaya bahawa tahun depan kami boleh memenangi kejuaraan.”

Walaupun majoriti penyokong kelihatan gembira dengan gambar Ronaldo memakai jersi baru musim depan, namun ada yang bimbang dengan menyatakan penyerang itu turut mengambil bahagian dalam kempen kit promosi untuk Real Madrid dan Juventus – sebelum meninggalkan kelab pada musim panas yang sama.

 

By dau5144

Saya seorang yang suka mengikuti perkembangan sukan tanah air dan luar negara terutamanya bola sepak dan badminton.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *